Måndag - igen

Veckorna går i ett rasande tempo. Redan måndag igen liksom. Har precis varit på den sista föräldrarträffen, trist att det är slut nu. Jag hoppas att vi i gruppen kommer träffas framöver... får väl se om någon tar tag i det. Hade i allafall babymassage idag igen, Ingrid gillar det verkligen inte. Ha ha. Hon sprattlade precis hela tiden, låg inte still en sekund. Jag kunde omöjligt få henne att slappna av. Till slut blev hon ledsen, ville inte alls vara med om det. Värst var det nog med massagen i ansiktet, hehe. Ja ja, vi får väl hoppa det i framtiden. Eller så kanske det fungerar bättre om vi är ensamma, det var ju så mycket annat roligt att titta på.

På torsdag ska vi göra vår första resa med Ingrid. Vi ska uppåt landet för lite skidsemester tillsammans med Pers föräldrar, syskon och syskonbarn. Ska bli spännande, ganska mysigt men även lite jobbigt... Vi får väl se hur det går. Jobbigt att inte kunna vara ensam nån gång, att ha människor runt sig hela tiden. Jag är ganska beroende av lugn och ro, tystnad och att bara vara nu för tiden. Men jag ska nog stå ut i några dagar =) Ska ju samtidigt bli roligt! Och det ska bli spännande att se hur det går att köra så långt. Ingrid lär väl sova hela vägen om jag känner henne rätt :O)

På tal om Ingrids sömn så fortsätter hon att trilskas. Antingen vägrar hon somna eller så vaknar hon oftare eller så vaknar hon tidigt. Lika bra jag ställer mig in på att det är slut med sova-hela-natten nätter nu.... Typiskt att jag inte kunde njuta ordentligt av att vara mamma till Ingrid första månaderna, när hon var en liten ängel hela tiden....... Aldrig får det vara bra....



Kommentarer
Postat av: Emma

Ja verkligen! verkligen tur att vi har frisörer i samma hus, annars skulle det aldrig ha funkat för mig. vet ju att det går bra när Patrik är ensam med L, var gör det om han skriker liksom? ändå oroar man sig hela tiden! :)



Va modiga ni är som ska åka bort! jag bävar för den dagen vi ska åka upp till Norrland och hälsa på Patriks familj och släkt. 60 mil.. herregud! ;) hoppas det blir bättre med Ingrids sömn. det går ju lite i perioder det där. L vaknar vid 05-tiden nästan jämt och då är jag helt förstörd, ändå har jag ofta sovit från kl23. jag borde verkligen inte klaga!!

2012-02-06 @ 21:15:33
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0