otursförföljd

Vi hade en mysig helg i Branäs. Resan upp gick mycket bra, Ingrid sov större delen av tiden. Det gick även bättre än väntat att vara så många i en stuga, dock var Ingrid lite mer gnällig än vanligt men vem kan klandra henne. Tyvärr blev Per sjuk, fick feber och var riktigt seg. Jag åkte aldrig några skidor, tog hellre hand om Ingrid. Tog några promenader i den vackra naturen. Tyvärr slutade inte resan så roligt. Vi höll på att packa bilen igår på morgonen när vi skulle hem, jag skulle lägga in det sista innan avfärd men halkade på trappan ner från stugan, ramlade och föll rakt på ryggen och slog i min vänster arm. Det gjorde så klart riktigt ont men jag kunde röra armen iallafall. Det gjorde dock så pass ont att jag inte kunde köra hem så stackars Per fick köra hem med feber. I bilen kände jag hur det gjorde ondare och ondare i armen, mestadels runt armbågen och jag kunde inte räta ut den. Jag försökte räta ut den en gång men det gjorde så vansinnigt ont att jag bara skrek till. Så det var inga roliga timmar hem i bilen. När vi kom fram till Gbg körde vi raka vägen till ortopedakuten. De röntgade min armbåge och såg att jag hade en spricka i armbågen. Så nu är jag sjukskriven i tre veckor, det kan tydligen ta ett bra tag innan detta går över. Det gör förbaskat ont när jag gör något med armen, belastar den eller försöker sträcka på den. Jag kan tex inte lyfta upp Ingrid eller byta blöja på henne. Jag kan inte heller klä på och klä av mig själv eller sätta upp mitt hår vilket gör att jag känner mig så handkippad och beroende av andra. Jäkla skit detta. Smärtan känns endast när jag rör armen så att armbågsleden belastas, därför känns det ok när jag har armen stilla. Per får vara hemma med mig denna veckan och sen får vi se, jag hoppas att jag snart kan använda armen mer. Vill ju kunna ut och gå med barnvagnen, kunna känna att jag kan sköta Ingrid på egen hand :(

vackra Branäs






vår fina älskling


Kommentarer
Postat av: Emma

Men herregud vilken otur du har! spricka i armbågen är ju inget man vill dras med när man har småbarn!

2012-02-13 @ 20:48:37
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror vi fått ta över den där krångligheten nu. nätterna har varit väldigt bra men nu är allt helt tvärtom! :/ sover Ingrid bättre nu?

2012-02-14 @ 15:16:41
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0