bvc

Idag var det föräldrargrupp, vi diskuterade mat. Fick en hel del matnyttiga (höhö) tips.
Därefter hade vi tid till bvc sköterskan, Ingrids 3 månaders kontroll samt vaccination. Ingrid vägde idag 6036 gram och var 61.5 cm. Hon hade dalat i både vikt och längd i förhållande till kurvan, men det var tydligen vanligt efter några månader när amningspeeken lagt sig. Tur. Vaccinationen gick över förväntan. Ena sticket reagerade hon inte alls på, men pneumokockvaccinet som svider en hel del orsakde skrik i ca 30 sekunder. Sen var det bra igen. Hon är väldigt lätt att avleda. Nu ikväll har hon varit lite mer gnällig än vanligt, men ingen feber så hon verkar (peppar peppar) komma lindrigt undan.

På lördag ska Ingrid döpas så det är väl hög tid att jag börjar planerar lite smått...

Slänger upp ytterligare en bild på när Ingrid briljerade häromdagen :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att det gick bra med vaccinationen! Vi ska till bvc nästa vecka och ta spruta. blir antagligen feber och allt sånt för vår del! :/



Otroligt hur snabbt de växer! satt idag och gick igenom de vi filmat... minns inte ens hur det var när han va nyfödd, hur det kändes att hålla honom i famnen (blir lite tårögd när jag skriver så). tänker tillbaks och önskar att jag skulle tagit tillvara på tiden bättre!

2012-01-23 @ 21:11:35
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att det gick bra med vaccinationen! Vi ska till bvc nästa vecka och ta spruta. blir antagligen feber och allt sånt för vår del! :/



Otroligt hur snabbt de växer! satt idag och gick igenom de vi filmat... minns inte ens hur det var när han va nyfödd, hur det kändes att hålla honom i famnen (blir lite tårögd när jag skriver så). tänker tillbaks och önskar att jag skulle tagit tillvara på tiden bättre!

2012-01-23 @ 21:13:16
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi har filmat lite, men jag får ångest (såklart) över att vi inte filmade ngt på BB. Skriver lite varje dag om hur dagen varit och får såklart ångest över att jag skulle ha skrivit mer.. va knäpp man är! blir arg på mig själv när jag tänker på att jag klagade så mycket på hur jobbigt det var i början, varför kunde jag inte varit glad och tagit tillvara mer på tiden?!



Jag fixar inte att läsa nån dikt! Mina kusiner ska sjunga två solosånger i kyrkan och då kommer jag antagligen storgrina. jag ska dock läsa nån kort bibeltext, sa ja när prästen frågade men nu ångrar jag mig lite, haha! :)



kram till dig med!

2012-01-23 @ 21:40:41
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Kan inte riktigt sluta titta på denna bilden! GULLUNGE!!!!! Hennes ögon är verkligen helt fantastiska!

2012-01-24 @ 23:16:29
Postat av: Maria

Söta Ingrid!!!! Hoppas dagen blir fin på Lördag Emelie! Många kramar

2012-01-25 @ 06:05:44
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0