lördag 7 januari

Idag har det varit en ganska jobbig dag. Tung och ledsam. Hade ingen lust alls att gå upp i morse. Klockan 11 tvingade Per upp mig till framdukad frukost. Hade nog kunnat sova hela dagen. Vi har annars inte gjort så mycket vettigt idag, städade klart det vi inte orkade med igår och tog en sväng in till stan. Hade egentligen ingen lust alls men jag vet ju att det alltid känns så mycket bättre när man väl är igång med dagen. På stan fikade vi och kikade lite i affärer men Ingrid var inte alls sugen på stan idag. Det var nog första gången som hon inte sov hela tiden i vagnen och i bilen. Hon har varit lite gnällig och inte alls särskilt tillfreds idag. Var då tvungen att ta fram boken "Att se och upptäcka världen, 7 utvecklingssprång under barnets första år" och mycket riktigt, vid 11-12 veckors ålder är ett utvecklingssprång och som vanligt stämmer det precis med Ingrid. Bara att stå ut i några dagar tills det är över. Inte för att det egentligen är särskilt jobbigt, hon har ju definitivt ingen skrikperiod men kräver vår uppmärksamhet nästan hela tiden och vill helst bli omkringburen.

Idag på stan. Ingrid är som allra nöjdast när hon får stå i våra knän.


Något som hjälper mig att koppla bort hur jag mår är att sitta framför datorn, greja med min blogg, läsa andra bloggar och leka i photoshop. Satte mig därför en stund i eftermiddags när vi kom hem från stan med att ändra lite i bloggen, inget avancerat och jag är sådär nöjd men jag har länge velat ändra headern eftersom att Ingrid numera inte längre bor i magen. Tryck F5 om det inte syns någon skillnad.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fint det blev med nya headern :) Jag tycker också det är jätteskön avkoppling att bara sitta o greja med datorn o bilder. Passar på nu när Valter sover, missar ju lite sömn men får egentid istället och ibland känns det viktigare. Hoppas du börjar må lite bättre nu och kan njuta av bebistiden. Kram!

2012-01-08 @ 01:24:10
URL: http://fotamindag.blogspot.com
Postat av: Erica

Jag gillar headern skarpt! Var dock tvungen att trycka F5 så bra att du tipsade om det :) Om du vill kan jag ge dig lite att fixa med ;)

2012-01-08 @ 09:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0