foton och tårar

Idag har jag tagit tag i något jag skjutit på framtiden länge, som jag gruvat mig inför. Alla bilder på Ingrids första veckor. Har nu suttit och gått igenom bilderna vi tog på henne de två första veckorna och gråtit floder. Usch vad ledsen jag blir när jag tittar på bilderna. Jag inser att jag inte minns henne så väl från första tiden. Jag minns tack vare bilderna. Men jag kan inte komma ihåg hur det kändes att hålla i henne, vad hon luktade, hur hon såg ut. Jag var så fokuserad på mig själv, att jag mådde skit både fysiskt och psykiskt att jag inte orkade känna efter vad jag kände för Ingrid och njuta av henne. Hon var ju så snäll, hon bara var där bredvid mig och gjorde inget väsen av sig. Jag behövde inte engagera mig så mycket i henne. Ibland kan jag fundera på om det hade varit bättre om hon hade haft större krav på oss, inte varit så självständig. Kanske hade jag tvingats känna efter då, och inte varit så självfokuserad.... Jag vet inte.... Svårt. I vilket fall så ska jag iallafall framkalla lite bilder nu, måste ta tag i det där fotoalbumet som ligger och samlar damm.

Lite bilder på en inte ens en vecka gammal Ingrid.





Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken söt liten dotter du har! Ser att hon är ca en månad äldre än min också.



Och jag har också gjort som du gör. Att antigen passar jag på medan hon sover, eller också tar jag med henne in i badrummet. Hittills funkar det utmärkt, men jag antar att det blir värre sen när de är ca 1 år :)

2012-01-15 @ 17:31:43
URL: http://linakrantz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0