Ingrid 8 månader

 
Idag blir min lilla tjej 8 månader! Ofattbart!
Den senaste månaden har det verkligen hänt så mycket i utvecklingen. Hon:
- Kryper fram riktigt snabbt
- Sitter helt stadigt och kan parera om hon ramlar
- Ställer sig upp mot allt, har börjat gå längs med borden och dylikt
- Kan sätta sig upp från liggande ställning
- Har börjat vinka
- Säger mamma och dadda 
- Har fått två tänder
- Är mycket mer medveten om världen omkring henne
- Älskar gröt och välling
- Ammas fortfarande på natten och morgonen
- Älskar vatten och är jätteduktig på att dricka själv ur pipmuggen
- Är glad och busig
- Är mammig till tusen
- Kan numera underhålla sig själv en bra stund
- Sover 2 eller 3 perioder på dagen
- Somnar oftast snabbt kl 19:00 på kvällen men är ganska orolig nattetid och vill helst ligga på mig
- Har börjat uppskatta att titta i böcker
- Älskar att räcka över leksaker till mig och skrattar när jag säger tack tack
- Använder storlek 68 och 74 i kläder
- Är 69.5 cm lång och väger drygt 8 kg
- Har storlek 4 i blöjor
 
Det var allt jag kom på nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0