onsdag

Det är visst bara på sena kvällen jag finner tid och ro att blogga nu för tiden. Det är ju i och för sig stört omöjligt att finna tiden på dagen när jag är själv med Ingrid, nu när hon är överallt. Snabb som tusan är hon och innan man vet ordet av så har hon rivit ner allt från soffbordet, stoppat fingrarna i kontakten, ramlat och slagit sig eller börjat käka på nått smarrigt hon hittade under soffan. LIlla tjej, vad stor du blivit. Därför är tiden nu på kvällen oerhört värdefull, när man i lugn och ro kan göra det man vill. 
 
Idag har vi träffat en kompis till mig och hennes dotter på stan; lunch, shopping (inte till mig eller Ingrid) och fika. Solen strålade och det var varmt. Tyvärr har jag varit mer död än levande idag. Fattar inte vad Ingrid sysslade med i natt men hon var så otroligt orolig, låg inte still en sekund och vaknade och grät massor av gånger. Där fick jag som igår var så nöjd över att Ingrid sovit från 19:30-05 två nätter i rad utan att vakna.... Jag kunde inte somna förns efter 3-4 tiden och sen vaknade Ingrid och var pigg som en lärka vid 7. Snark.
 
Här kommer lite bilder på Ingrid från igår och idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cathrine ab imo pectore

Vi har det likadant här, en mycket aktiv liten 10 månaders som vill gå gå gå( inte i gåstolen längre utan med oss i handen) och det rivs i saker och busas från morgon till kväll! En mycket aktiv period och man är helt slut på kvbällen. Och nätterna är precis som du skriver, vissa nätter sover de som stockar och nätterna och vaknar inget medans andra är fulla av oro och gny. Imorse vaknade min lille med hjärtskärande skräckslaget skrik och han gick knappt att lugna.Men jag har ju varit med om det en gång innan i alla fall men vet hur tufft det är som förstagångsförälder! Det är tufft även nu!:-) Hoppas du och sötnosen får en fin torsdag!!

2012-06-28 @ 08:17:07
URL: http://catho13.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0