dags för en uppdatering

Då har det visst gått ytterligare några dagar utan blogginlägg, ska försöka skärpa mig nu :) Fullt upp varje dag är väl förklaringen, som vanligt. I veckan som gått har vi hunnit med en hel del. Vi har varit i Borås och träffat Ingrids polare Melker och hans fina mamma, hälsat på mitt jobb, hängt med en tjej från mammagruppen, lunchat på stan med Ingrids kusin och faster, shoppat med Ingrids moster på Frölunda torg, läkarbesök, psykologbesök, göteborgsvarvshejjande samt en massa bus med alla Ingrids kusiner på en och samma gång! Och idag har vi uträttat två "stora" saker i Ingrids blott 6 månadersliv; vi har sänkt botten i spjälsängen och köpt en ny bilbarnstol. Nu är hon verkligen ingen liten bebis längre. Vart tog tiden vägen??

Det där med att sänka botten i sängen borde vi ha gjort för länge sen, men vi har inte fått gjort det så därför har vi låtit Ingrid sova mellan oss i sängen sista veckorna. Dock hände det som inte får hända i fredags, Ingrid vaknade på morgonen utan att jag märkte det, när Per gått till jobbet, och rullade ur sängen!! Jag vaknade av en duns och gallskrik. Usch vad hemskt det var! Stackars lilla Ingrid! Men allt gick bra som tur väl var men nu vågar vi inte lämna henne i sängen nått mer.

Den bilstol vi köpte var Maxi Cosi mobi, hade kollat ut den redan innan men så upptäckte jag här om dagen att babyproffsen hade kampanj på just den denna vecka, så det var ju lika bra att köpa den. Och så gick det till när vi tjänade 500 kr :) Eftersom vi har så mkt pengar *host host* så passade vi på att köpa en ergobaby bärsele från jollyroom (kampanjpris på den med) när vi ändå hade 500 kr över bara så där. (hihi) Perfekt tyckte jag som verkligen saknat en bekväm bärsele, och just denna bärsele kan man ha ända upp till 3-4 års åldern och bära barnet på ryggen också. Perfekt! Vi har redan använt den flera gånger. Gillar den skarpt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0