Vilket humör!!

Ännu en vacker och varm dag är till ända. Dagen har varit en riktig fixar dag. Vi startade dagen med Ikea där en extra stol till Ingrid skaffades samt ytterligare en klädstång till hennes garderob, hon har nämligen väldigt mycket kläder som måste hängas ;) Därefter blev det babyproffsen där vi köpte myggnät, skulle köpt parasoll till vagnen men de fina var slut, vidare till barnens hus men även där var de slut. Sen blev det Ica maxi för storhandling. Detta inom loppet av två timmar. Sen har vi städat resten av dagen. INTE lätt med Ingrid kan jag säga. Hennes morbror skulle ut och gå med henne under tiden jag putsade fönster, hon var ledsen den mesta av tiden. Hon är ledsen och gnällig nästan hela tiden. Hon krånglar som F*n när hon är i vagnen, vill bli buren HELA tiden. Det är nästan omöjligt att ta på henne kläder, hon storgråter under tiden. Har hon bajjat blir det oftast kladd överallt för hon är inte still EN sekund. Hon är otroligt orädd och rörlig. Hon stället sig nu upp om hon håller i nått i lagom höjd, hon slänger sig efter saker, kastar sig hit och dit, kryper snabbt och ska pilla på ALLT. Att söva henne på dagen nu går inte, hon är superspeedad hela tiden, ställer sig på alla fyra och borrar ner ansiktet i mig eller kudden, gapar och skriker, dunkar huvudet i sänggaveln och blir skitarg om man håller i henne. I vagnen är det likadant, hon försöker klättra ur, ligger hon ner sätter hon sig upp hela tiden och om jag då lägger ner henne igen börjar hon gråta hur mkt som helst. Pust, stånk och stön. Vad hände med min bebis jag knappt hörde gråta de första 4 månaderna? Som sov överallt, var man än la henne, som alltid var glad och enkel? Jag inser nu vilken snäll bebis hon var i början. Ha ha. Hoppas VERKLIGEN detta är en fas...
Men tacka vet jag vår nya bärsele. Den är underbar. De senaste dagarna är det enda sättet att få henne att sova. Hon somnar så gott där i. Idag på Ica sov hon så djupt att hon snarkade. Dock inte hållbart i längden om hon bara kan somna så men just nu är det en räddning. Som tur är somnar hon bra på kvällarna, oftast helt slut pga för lite sömn på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0