Ingrid 11 månader

 
Igår blev Ingrid 11 månader!! 
 
Om bara en månad är hon 1 år!! Känns helt galet, detta året har gått fortare än nått annat år i mitt liv. Tänk för ett år sen var jag graviditetsledig och bara väntade och längtade. Jag var ju beräknad den 12 oktober så vid detta laget så var jag nog beredd på att bebis kunde komma när som helst.
 
Ingrid 11 månader är iallafall en fantastiskt rolig, härlig och underbart gosig tjej. Hon har gått från att ha varit en väldigt orädd och vild tjej till mer försiktig och lite blyg. Hon tar inte för sig lika mycket som hon gjorde förut och hon inser sina begränsingar på ett helt annat sätt. För en vecka sen tog hon sina två första steg, de var omedvetna och efter det har hon inte alls vågat försöka. När hon märker att hon står utan att hålla sig i något blir hon rädd och sätter sig ner försiktigt. Idag gick hon däremot tre små mus-steg frivilligt och försiktigt och hon var så lycklig efteråt. Sötan!! Det är väldigt sällan hon ramlar och slår sig, hon har under de månader som hon krypit och gått längs med möblerna lärt sig att parera och sätta sig ner försiktigt. Väldigt skönt tycker jag. 
 
Ingrid sover nästan alltid hela nätter i sin säng, från 19-07 cirka. 
Hon äter välling på morgonen, ca 1/2-1 burk mat på lunch, gröt på eftermiddagen och välling på kvällen. Mellis däremellan. Hon älskar inte mat utan vi får ofta truga i henne maten. Frukt däremot är storfavorit, särskilt vindruvor, melon och nektariner. Hon verkar inte bli nån stor tjej då hon de senaste månaderna inte vuxit särskilt mycket. 
Använder mest storlek 74 på kläder men vi har börjat så smått med 80 nu också. Skulle tippa på att hon väger 8,8 kg nu.
Hon älskar att leka här hemma med sin gåvagn och dockvagn, hon går fram och tillbaka med dem här inne. 
Tycker det är enormt spännande med andra barn och blir alldeles till sig när vi går till en lekplats, Hon blir även alldeles till sig av små djur som hundar och katter. Vuxna människor kan vara väldigt läskigt men det går bra att prata med dem om hon håller mammas trygga hand. Hon är nämligen VÄLDIGT mammig. Det är bara jag som duger när hon ska sova. Jag kan inte köra bilen och Per sitta bak med henne, det går INTE, då skriker hon hysteriskt! Hon hatar att åka bil, tyvärr.
Hon älskar att spexa, spela Allan. Hihi. Hon fake-skrattar ofta och gör lustiga miner. 
 
Ingrid är det bästa jag vet!! Jag hade inte kunnat önska mig en mer underbar dotter. Tänk att det snart gått ett år.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ofattbart hur fort det gått! är så roligt att följa Ingrid, de är så lika på många sätt men så olika också! :) det blir roligare och roligare för varje dag, händer nåt nytt hela tiden! :)

kram!

2012-09-23 @ 09:49:58
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0