Graviditet nr 2 so far

Nu är det utan tvekan dags för en uppdatering från min sida. Ska försöka plita ner en sammanfattning av min graviditet så här långt (med stora förhoppningar om att bli bättre på att uppdatera fram över :) )
 
Jag befinner mig just nu i vecka 25 och har alltså gått över halva tiden. Det är stor skillnad på att vara gravid denna gång, utav tvekan. Det finns väldigt lite tid över till att ta in att jag är gravid, nästan all min vakna tid går åt till att jobba, vara med Ingrid eller fixa här hemma. Jag är för tillfället väldigt trött och har de sista två veckorna känt mig yr och haft huvudvärk nästan dagligen. Orken räcker inte riktigt till till allt som måste göras, men eftersom att jag måste så måste orken räcka. Så då säger väl kroppen ifrån genom att göra mig yr och lite sådana där skojsiga saker. hehe.
De första tolv veckorna mådde jag vansinnigt illa och var hejdlöst trött. Och precis som i skolboken så vände det efter 12 veckor och fram tills för ca 2 veckor sedan har jag verkligen mått bra. Så jag ska egentligen inte klaga. Det är bara det att det känns som att det är en evighet kvar tills 29 maj, då bebis är beräknad att komma. 
Jag ska jobba hela mars ut och sen blir det förhoppningsvis graviditetesledigt, och OJ vad jag längtar efter det. Det är tungt att jobba, jag känner mig redan stor som ett hus. Även det är det stor skillnad på, jag är betydligt större denna gång (gulp...). Man undrar ju var det ska sluta ;-)
Jag har ännu inte hunnit med så många besök hos barnmorskan. Var där för tre veckor sedan och lyssnade på hjärtljuden för första gången, det var mysigt :) Ca 140 slag/min. 
Då jag har moderkakan i framvägg dröjde det fram till v 21 innan jag kände riktiga rörelser där inne men nu så känns det så fort jag sätter mig ner :) Kan inte riktigt avgöra ännu om det är en livlig krabat eller en lugn variant, vi får väl se framöver =) Jag vet dock att han sätter igång med avancerad gymnastik så fort jag ska sova på kvällen, inte alltid så uppskattat ;)
Ingrid tycker det är mycket spännande att prata om bebis i magen men när vi säger att det är ju lillebror som är bebisen blir hon arg och säger bestämt NEJ, bebis i magen INTE lillebror. Så hon förstår nog inte riktigt sambandet, hihi. Jag längtar otroligt mycket efter att få se Ingrids reaktion på bebisen när han väl är ute. 
 
Jag avrundar här så länge. Så hoppas jag på lite bättre och mer frekventa uppdateringar fram över :)

Kommentarer
Postat av: tracy

Nej men gud vad kul, grattis! Kul att det skiljer så lite som två dagar mellan våra döttrar och nu är vi båda gravida igen haha. Jag är dock beräknad till den 23e juli ;)

2014-02-12 @ 17:32:43
URL: http://trz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0