Mvc besök

Jag befinner mig i vecka 26 just nu och igår var jag hos barnmorskan, första "riktiga" kollen på mina värden och magen :) Jag fick en förklaring till tröttheten och yrseln jag känt sista tiden.
Mitt hb låg endast på 109 och blodtrycket var 100/60 (brukar ha typ 130/80). De tog lite kompletterande blodprover som jag får svar på på torsdag antagligen, så får vi se vad jag ska göra åt det låga blodvärdet. Äter järn varannan dag redan. 
Första sf-måttet denna graviditet var 27 cm, en cm större än vad jag var i v 26 med Ingrid, vilket inte förvånar mig. Känner mig redan gigantisk :-D Här  http://babyhappiness.blogg.se/2011/july/mvc-besok.html#comment kan ni förresten läsa om motsvarande barnmorskebesök i v 26 förra gången.
Socker låg på 4,8 så nått var iaf bra ;-)
Förklarade smärtan jag känner i magen när jag går och barnmorskan var övertygad om att det är sammandragningar, så nu är jag beordrad att halvera mitt tempo när jag går och på jobbet. Inte så lätt när det ligger i min natur att va effektiv och gå snabbt. Avskyr verkligen att lunka på långsamt. Men har inget val nu. Jag får försöka vara ute i god tid när jag tex går till dagis med Ingrid eller till bussen. Barnmorskan nämnde sjukskrivning om jag känner att det blir för mkt på jobbet men jag vill verkligen inte det. Får se hur det känns framöver!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0